Ofte stilte spørsmål
Hvordan sjekkes produktene?
Alle produktene gjennomgår en grundig kvalitetskontroll og omfattende sletteprosess med programmet Blancoo for å sikte at alle funksjoner fungerer som de skal og at batterikapasiteten lever opp til kvalitetskravene.
- Produktet blir profesjonelt rengjort.
- Produktet blir nullstilles slik at alt innhold fra tidligere eier slettes.
- Produktet er ikke sperret til noe mobiloperatør eller Applebruker.
- Skjermen og kamera er ikke sprukket/knust
- Batteriet er testet og i god stand. Minst 80%.
Alle funksjoner fungerer som de skal:
- Kamera, mikrofon, høyttaler og touch-skjerm
- Lading og porter
- Sensorer som Face ID og gyrosensor
- WiFi/Nettverk
- Knapper og mekaniske deler
Hva betyr graderingene A, B og C?
Produktene graderes basert på utseende og sier noe om hvor mye man kan se at produktet er brukt fra før.
A: Produktene som er gradert «A» har et utseende som fremstår som ny. Det kan forekomme noen mindre merker/riper, men dette vil være minimalt og nesten ikke synlig.
B: Produktene som er gradert «B» har et utseende som fremstår veldig fint, men har noen tegn til bruksmerker og slitasje. Typisk bruksmerker vil være: litt slitt (blankt) tastatur, små riper på ramme/deksel/skjerm.
C: Produktene som er gradert «C» vil vise tegn til slitasje og ha flere tydelige bruksmerker, men ikke noe som vil påvirke bruken. Typiske bruksmerker vil være: slitt tastatur, riper på ramme/deksel/skjerm, merker fra klistremerker.
Uavhengig av gradering gjennomgår alle produkter en omfattende kvalitetssjekk som sikrer at produktet er teknisk sett tipp topp. Alle knapper og funksjoner er testet og fungerer som ny. Batterikapasiteten er garantert minst 80%.
Hvordan er batterikapasiteten på produktene?
Batterikapasiteten kan variere fra produkt til produkt, men alle produkter vi selger har minst 80% batterikapasitet. Et batteri på 80% kapasitet skal klare å yte 100%, og produktet vil derfor ikke ha dårligere funksjonalitet.
I Outlet menyen vår finner du produkter til rabaterte priser. Det kan være nyere modeller med en batterikapasitet mellom 70-79%, eller eldre modeller med batterikapasitet på 80-100%. Dette vil være merket inne på hvert produkt.
Følger lader med?
Ja, alle produktene vi selger leveres med lader. For nettbrett og mobiltelefoner følger det med original lader, mens vi sender med en iiglo-lader fra Komplett for MacBook.
Hva betyr åpent kjøp?
Hos Macncarry er det 30 dagers åpent kjøp på alle produkter. Åpent kjøp gjelder fra den dagen du mottar varen. Dette gir deg mulighet til å sjekke om produktet står til dine forventninger.
Du kan prøve og teste produktet på en forsvarlig måte uten at angreretten faller bort.
Hvordan returnerer jeg en vare?
Vedlagt i ordrebekreftelsen du får på epost ligger angrerettskjema. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten sender du oss en epost der du gir beskjed om angreretten. Varen leveres tilbake til oss senest 30 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Vær oppmerksom på at det er du selv som står for eventuelle retur- /fraktkostnader. Varen sendes tilbake til oss (med sporingsnummer) sammen med angrerettskjema. Så fort vi har mottatt varen og sjekket at alt ser greit ut overfører vi beløpet tilbake til din konto. Det vil ta ca. 1-2 virkedager til du ser beløpet tilbake på konto.
Returadresse:
Nordre Kullerød 5B, 3244 Sandefjord
Hvordan kan jeg avbestille en ordre?
Dersom ordren ikke er pakket kan du ta kontakt med kundeservice som kan utføre kanselleringen. En ordre som er ferdig pakket og sendt kan ikke kanselleres. Etter at varen har blitt levert, har du 30 dagers åpent kjøp der du kan velge å returnere varen.
Hva betyr 2 års garanti?
Garantien på 2 år gjør at det løses kostnadsfritt for deg som kunde dersom det skulle avdekkes kjøpsrettslige feil eller mangler på en vare du har mottatt fra oss. Skulle du altså være så uheldig å motta en vare med en mangel som avdekkes innen 2 år etter mottak så er det bare å ta kontakt med oss på epost eller chat, så vil vi bistå med et forslag til løsning på utfordringen.
Hva gjør jeg om forsendelsen blir borte i posten?
Det hender dessverre en sjelden gang at varer forsvinner med post. Alle våre forsendelser sendes med sporingsnummer. Sporingsnummeret legges ved ordrebekreftelsen du får på e-post. Om du har mistanke om at leveransen din har blitt borte, ber vi deg kontakte oss på e-post eller chat. Vi vil da ta dialogen med Post Nord og sette i gang tiltak for å få sendt deg en ny vare så raskt som mulig.
Hva gjør jeg dersom jeg har fått feil vare?
Om du har mottatt annen vare enn den du har bestilt eller mangler varer ved din bestilling er det viktig at du kontakter oss så raskt som mulig, slik at vi kan avtale retur og utsendelse av riktig vare. Ta kontakt med oss i chat eller epost:
Hva er fraktkostnadene?
Frakt koster 99 kr, og dersom du handler for over 900 kr spanderer vi frakten. Varer på lager pakkes samme dag som du bestiller dersom ordren legges inn før kl 15.00. Leveringstiden varierer fra 1-3 virkedager avhengig av hvor du bor i landet.
Et annet alternativ er å velge «Hent selv» som fraktløsning i ordren. Vi holder til på Nordre Kullerød 5B, 3244 Sandefjord. Du vil få en melding av oss når varen er klar til og hentes. Alle pakker må hentes i vår åpningstid: mandag – fredag (kl.08.00-16.00). Vi holder stengt i helger og helligdager.
Kan jeg hente varen på lageret eller i butikk?
Vi har kun nettbasert handel, så det er ikke mulig å besøke oss i en fysisk butikk. Dersom du derimot bor i Sandefjord eller nærområdet kan du velge å hente varen selv som en fraktløsning i ordren. Vi holder til på Nordre Kullerød 5B, 3244 Sandefjord. Du vil få en melding av oss når varen er klar til og hentes. Alle pakker må hentes i vår åpningstid: mandag – fredag (kl.08.00-16.00). Vi holder stengt i helger og helligdager.
Tar dere imot innbytte av gamle telefoner og pc-er?
Nei, for øyeblikket tar vi ikke innbytte av gamle telefoner, nettbrett eller pc-er. Vi jobber med logikken rundt «Pantekalkulatoren» som du kan se på forsiden vår. Det er noe vi ser på å tilby i fremtiden.
Kontakt oss
Har du spørsmål eller tilbakemeldinger – ta gjerne kontakt med oss på epost post@macncarry.com. Vi er også tilgjengelig på chat nede i venstre hjørne.
Åpningstider kundesenter
Mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00
Helger og helligdager har vi stengt.